پاسخ های امام به یکی از اعضای القاعده "الموحد" پیرامون اصول جهاد اسلامی (9)

Unknown 0 تعليق 5:53 ص

- 9 -


{ وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلا وَهُمْ مُشْرِكُونَ }

نقل قول:

ای برادر گرامی؛ آیا می خواهی با رسول الله رقابت کنی؛ همو که خداوند نبوت و رسالت را با وی ختم کرده است؟ ایا فکر نمی کنی؟یا اینکه به تو امر شده که از وی پیروی کرده و بواسطه ایشان هدایت گردی؟ به من نگو از ایشان در رقابت برای رسیدن به آن مقام عالی پیروی می کنی که خداوند ایشان را برای آن برگزیده است.اگر به دنبال آنی که محبت خداوند نسبت به خود را بدست آورده و به قرب او برسی؛ پس از حقی که رسول الله آورده است اطاعت کن و اگر توانستی حتی اندازه ذره خردلی ازآن رومگردان.خداوند تعالی می فرماید: { يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُّحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِن سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَيْنَهَا وَبَيْنَهُ أَمَدًا بَعِيدًا وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ وَاللَّهُ رَؤُوفُ بِالْعِبَادِ (30) قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (31) قُلْ أَطِيعُواْ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَإِن تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لاَ يُحِبُّ الْكَافِرِينَ (32) }صدق الله العظيم، [آل عمران]{روزی که هر کس، آنچه را از کار نیک انجام داده، حاضر می‌بیند؛ و آرزو می‌کند میان او، و آنچه از اعمال بد انجام داده، فاصله زمانیِ زیادی باشد. خداوند شما را از (نافرمانی) خودش، برحذر می‌دارد؛ و (در عین حال،) خدا نسبت به همه بندگان، مهربان است.» (۳۰) بگو: «اگر خدا را دوست می‌دارید، از من پیروی کنید! تا خدا (نیز) شما را دوست بدارد؛ و گناهانتان را ببخشد؛ و خدا آمرزنده مهربان است.» (۳۱)}
آیا تو می خواهی ما از تو اطاعت کرده و طاعت رسول خداوند را رها کنیم؟ آیا نمی دانی با اطاعت از رسول الله از خداوند اطاعت کرده ای عدم اطاعت از ایشان عصیان نسبت به پروردگار است؟گواه آن فرموده خداوند تعالی است: { مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ وَمَن تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا }صدق الله العظيم، [النساء:80]{کسی که از پیامبر اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده؛ و کسی که سرباز زند، تو را نگهبان او نفرستادیم}.آیا با کسی رقابت کنیم که برگزیده خداوند است؛ و خداوند او را برای خود برگزیده و ایشان را معدنی قرار داده است تا مردم و تمام امت ها از ایشان پیروی نمایند؟
{ وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلاَّ كَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ }صدق الله العظيم، [سبأ:28]{تو را به پيامبرى نفرستاديم، مگر بر همه مردم؛ مژده‌دهنده و بيم‌دهنده. ولى بيشتر مردم نمى‌دانند.}
{ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلاَ تُسْأَلُ عَنْ أَصْحَابِ الْجَحِيمِ }صدق الله العظيم، [البقرة:119]{ما تو را به حق، برای بشارت و بیم دادن فرستادیم؛ و تو مسئول دوزخیان نیستی!}
وخداوند تعالی می فرماید :{ مَّا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ وَأَرْسَلْنَاكَ لِلنَّاسِ رَسُولاً وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا (79) مَّنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ وَمَن تَوَلَّى فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا (80) }صدق الله العظيم، [النساء]{آنچه از نیکیها به تو می‌رسد، از طرف خداست؛ و آنچه از بدی به تو می‌رسد، از سوی خود توست. و ما تو را رسول برای مردم فرستادیم؛ و گواهی خدا در این باره، کافی است! (۷۹)کسی که از پیامبر اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده؛ و کسی که سرباز زند، تو را نگهبان او نفرستادیم(80)}
ترا به خدا؛ با چه کسی رقابت می کنی؟ ایا به تو امر شده با او رقابت کنی یا مطیعش بوده و از وی اطاعت نمایی؟ شما را چه می شود چگونه حکم می کنید؟یا این افکار بر شما مشتبه شده است؟ خدا ترا به راه حق هدایت نماید.ای ناصر؛آیا می خواهی باکسی رقابت کنی که به عنوان رحمت بر عالمیان فرستاده شده است ؟



پایان نقل قول.
امام مهدی در پاسخ می گوید: بسم الله الرحمن الرحیم.خداوند تعالی می فرماید:
{إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا ۖ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ (79) وَحَاجَّهُ قَوْمُهُ ۚ قَالَ أَتُحَاجُّونِّي فِي اللَّـهِ وَقَدْ هَدَانِ ۚ وَلَا أَخَافُ مَا تُشْرِكُونَ بِهِ إِلَّا أَن يَشَاءَ ربّي شَيْئًا ۗ وَسِعَ ربّي كلّ شَيْءٍ عِلْمًا ۗ أَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ (80) وَكَيْفَ أَخَافُ مَا أَشْرَكْتُمْ وَلَا تَخَافُونَ أَنَّكُمْ أَشْرَكْتُم بِاللَّـهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ عَلَيْكُمْ سلطَانًا ۚ فَأَيُّ الْفَرِيقَيْنِ أَحَقُّ بِالْأَمْنِ ۖ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ (81) الَّذِينَ آمَنُوا وَلَمْ يَلْبِسُوا إِيمَانَهُم بِظُلْمٍ أُولَـٰئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَهُم مُّهْتَدُونَ (82) وَتِلْكَ حُجَّتُنَا آتَيْنَاهَا إِبْرَاهِيمَ عَلَىٰ قَوْمِهِ ۚ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَّن نَّشَاءُ ۗ إِنَّ ربّك حَكِيمٌ عَلِيمٌ (83) وَوَهَبْنَا له إِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ ۚ كُلًّا هَدَيْنَا ۚ وَنُوحًا هَدَيْنَا مِن قَبْلُ ۖ وَمِن ذُرِّيَّتِهِ دَاوُودَ وَسليْمَانَ وَأَيُّوبَ وَيُوسُفَ وَمُوسَىٰ وَهَارُونَ ۚ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (84) وَزَكَرِيَّا وَيَحْيَىٰ وَعِيسَىٰ وَإِلْيَاسَ ۖ كلّ مِّنَ الصَّالِحِينَ (85) وَإِسْمَاعِيلَ وَالْيَسَعَ وَيُونُسَ وَلُوطًا ۚ وَكُلًّا فَضَّلْنَا عَلَى الْعَالَمِينَ (86) وَمِنْ آبَائِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ وَإِخْوَانِهِمْ ۖ وَاجْتَبَيْنَاهُمْ وَهَدَيْنَاهُمْ إِلَىٰ صِرَاطٍ مستقِيمٍ (87) ذَٰلِكَ هُدَى اللَّـهِ يَهْدِي بِهِ مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۚ وَلَوْ أَشْرَكُوا لَحَبِطَ عَنْهُم مَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ (88) أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنّبوة ۚ فَإِن يَكْفُرْ بِهَا هَـٰؤُلَاءِ فَقَدْ وَكَّلْنَا بِهَا قَوْمًا لَّيْسُوا بِهَا بِكَافِرِينَ (89) أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَى اللَّـهُ ۖ فَبِهُدَاهُمُ اقْتَدِهْ ۗ قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا ۖ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرَىٰ لِلْعَالَمِينَ (90) وَمَا قَدَرُوا اللَّـهَ حقّ قَدْرِهِ}صدق الله العظيم [الأنعام]{من از روى اخلاص روى به سوى كسى آوردم كه آسمانها و زمين را آفريده است، و من از مشركان نيستم. (۷۹) و قومش با او به ستيزه برخاستند. گفت: آيا درباره اللّه با من ستيزه مى‌كنيد، و حال آنكه او مرا هدايت كرده است؟ من از آن چيزى كه شريك او مى‌انگاريد، نمى‌ترسم. مگر آنكه پروردگار من چيزى را بخواهد. علم پروردگار من همه چيز را در برگرفته است. آيا پند نمى گيريد؟ (۸۰) چرا از آن چيزى كه شريك خدايش ساخته‌ايد بترسم در حالى كه شما چيزهايى را كه هيچ دليلى درباره آنها نازل نكرده است مى‌پرستيد و بيمى به دل راه نمى‌دهيد؟ اگر مى‌دانيد بگوييد كه كدام يك از اين دو گروه به ايمنى سزاوارترند؟ (۸۱)كسانى كه ايمان آورده‌اند و ايمان خود را به شرك نمى‌آلايند، ايمنى از آن ايشان است و ايشان هدايت يافتگانند. (۸۲) اين برهان ما بود، كه آن را به ابراهيم تلقين كرديم در برابر قومش. هر كه را بخواهيم به درجاتى بالا مى‌بريم. هر آينه پروردگار تو حكيم و داناست. (۸۳) و به او اسحاق و يعقوب را بخشيديم و همگى را هدايت كرديم. و نوح را پيش از اين هدايت كرده بوديم و از فرزندان ابراهيم داود و سليمان و ايوب و يوسف و موسى و هارون را هدايت كرديم. و نيكوكاران را اين گونه جزا دهيم. (۸۴) و زكريا و يحيى و عيسى و الياس، كه همه از صالحان بودند. (۸۵) و اسماعيل و اليسع و يونس و لوط، كه همه را بر جهانيان برترى نهاديم. (۸۶) و از پدرانشان و فرزندانشان و برادرانشان بعضى را هدايت كرديم، و ايشان را برگزيديم و به راه راست راه نموديم. (۸۷) اين است هدايت خدا. هر كه را از بندگانش خواهد بدان هدايت مى‌كند و اگر شرك آورده بودند اعمالى كه انجام داده بودند نابود مى‌گرديد. (۸۸) اينان كسانى هستند كه به آنها كتاب و فرمان و نبوت داده‌ايم. اگر اين قوم بدان ايمان نياورند قوم ديگرى را بر آن گمارده‌ايم كه انكارش نمى‌كنند. (۸۹) اينان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده است، پس به روش ايشان اقتدا كن. بگو: در برابر آن هيچ پاداشى از شما نمى‌طلبم، اين كتاب جز اندرزى براى مردم جهان نيست. (۹۰)خدا را آنچنان كه درخور اوست نشناخته‌اند.}
سؤالی که مطرح می شود این فرموده خداوند تعالی است :
{أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَى اللَّـهُ ۖ فَبِهُدَاهُمُ اقْتَدِهْ}
صدق الله العظيم [الأنعام:90]{اينان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده است، پس به روش ايشان اقتدا كن}.
آیا اقتدا به آنان این است که از آنها پیروی کرده و همان کاری که ایشان انجام داده اند یعنی رقابت برای حب و قرب خداوند را انجام دهیم؟ یا اقتدا یعنی اینکه رقابت به سوی پروردگار را به آنها منحصر کرده وبخاطر تعظیم انبیاء برای قرب و حب خداوند با ایشان رقابت نکنیم؟ اما شما می بینید که محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم – علیرغم اینکه مأمور به اقتدا به آنان شده بود؛ می خواهد خود آن بنده ای باشد که بیش از همه مورد حب خداوند و قرب خواهد بود
لذا اقتدا یعنی: پیروی از هدایت حق و عبادت کردن خداوند بدان گونه که شایسته و سزاوار است و رقابت در راه حب و قرب خداوند؛ برای همین می بینید آنها برای حب و قرب به خداوند با یکدیگر رقابت می نمایند.
گواه آن فرموده خداوند تعالی است:
{يَبْتَغُونَ إِلَى ربّهم الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ} 
صدق الله العظيم [الإسراء:57]
{ به درگاه خدا وسیله را می‌جویند، تا که مقرب‌ تر باشد؟ }.
اما ای مرد! تو خداوند را به محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم – واگذار کرده ای و بخاطر تعظیمی که برای محمدٍ رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم – قائل شده ای؛ از مشرکان گردیده ای و ایمانت را به ظلم بزرگی ملبس نموده ای. برادر گرامی از خدا بترس.من مهدی منتظر حق پروردگار به تو می گویم: اگر باور کردی من مهدی منتظر حق پروردگارت هستم و بخاطر اینکه می بینی من مهدی منتظرم؛ حاضر نشدی برای حب و قرب خداوند با من رقابت نمایی و بگویی چگونه با مهدی منتظر رقابت کنم! به تو می گویم: به این ترتیب تو مهدی منتظر را بزرگ شمارده (تعظیم نموده ) و قدر خداوند را آنگونه که باید ندانسته ای چون این حق خداوند است که بزرگ شمارده ( تعظیم ) شود؛ و چه کسی می خواهد ترا از عذاب روز بی فرجام- یوم عقیم- نجات دهد؟
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.


Read more: http://www.mahdi-alumma.com/showthread.php?21227-پاسخ-های-امام-به-یکی-از-اعضای-القاعده-الموحد-پیرامون-اصول-جهاد-اسلامی#ixzz3QyNkV8ac


تعليقات فيسبوك
0 تعليقات بلوجر

0 التعليقات لــ "پاسخ های امام به یکی از اعضای القاعده "الموحد" پیرامون اصول جهاد اسلامی (9)"