- 1 -
الإمام ناصر محمد اليماني
08 - 03 - 1431 هـ
22 - 02 - 2010 مـ
02:25 صباحاً
ــــــــــــــ
پاسخ امام مهدی به "الموحد" که خود را مجاهد می داند...
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على رسول الله وأوليائه من آل بيته والمسلمين, وسلامٌ على المرسلين, والحمد لله ربّ العالمين
ای "الموحد" ترا چه می شود که با آیاتی با من چون وچرا ومجادله می کنی که همچنان نیازمند تفصیل و توضیح بیشتری هستند و آیات محکمی را که برای عالم و جاهلتان قابل فهم اند رها می کنی؟ به دلیلی که برای کشتن کفار و اعلام برائت از آنها آورده ای نظر کن .با اتکا به این فرموده خداوند تعالی درباره آنان چنین فتوا داده ای:
{قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَاء مِنكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاء أَبَدًا حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلاَّ قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَمَا أَمْلِكُ لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن شَيْءٍ رَّبَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَإِلَيْكَ أَنَبْنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ (4)} صدق الله العظيم [الممتحنة].
{برای شما سرمشق خوبی در زندگی ابراهیم و کسانی که با او بودند وجود داشت، در آن هنگامی که به قوم خود گفتند: «ما از شما و آنچه غیر از خدا میپرستید بیزاریم؛ ما نسبت به شما کافریم؛ و میان ما و شما عداوت و دشمنی همیشگی آشکار شده است؛ تا آن زمان که به خدای یگانه ایمان بیاورید! -جز آن سخن ابراهیم که به پدرش گفت که برای تو آمرزش طلب میکنم، و در عین حال در برابر خداوند برای تو مالک چیزی نیستم پروردگارا! ما بر تو توکّل کردیم و به سوی تو بازگشتیم، و همه فرجامها بسوی تو است!}می دانی علت این " العداوة و البغضاء" (عداوت و دشمنی )که در آیه بدان اشاره شده است چیست؟ علت این است که قوم ابراهیم؛ برای یاری به خدایان شان؛ برعلیه رسول الله إبراهيم - صلّى الله عليه وآله وسلّم –اعلان جنگ کردند و خداوند تعالی می فرماید:
{قَالَ أَفَتَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَنفَعُكُمْ شَيْئًا وَلَا يَضُرُّكُمْ (66) أُفٍّ لَّكُمْ وَلِمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ (67) قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِن كُنتُمْ فَاعِلِينَ (68) قُلْنَا يَا نَارُ كُونِي بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِيمَ (69) وَأَرَادُوا بِهِ كَيْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ (70)} صدق الله العظيم [الأنبياء].
{گفت: «آیا جز خدا چیزی را میپرستید که نه کمترین سودی برای شما دارد، و نه زیانی به شما میرساند! (۶۶) اف بر شما و بر آنچه جز خدا میپرستید! آیا اندیشه نمیکنید(۶۷) گفتند: «او را بسوزانید و خدایان خود را یاری کنید، اگر کاری از شما ساخته است!» (۶۸) گفتیم: «ای آتش! بر ابراهیم سرد و بی آسیب باش!» (۶۹) می خواستند به او نیرنگ بزنند ؛ ولی ما آنها را زیانکارترین مردم قرار دادیم! (۷۰)}به فرموده خداوندتعالی توجه کن:
{وَأَرَادُوا بِهِ كَيْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ (70)صدق الله العظيم [الأنبياء].می خواستند به او نیرنگ بزنند ؛ ولی ما آنها را زیانکارترین مردم قرار دادیم }
بعد از آنکه قومش استکبار ورزیده و قصد کردند به اونیرنگ بزنند؛ ابراهیم دشمنی و عداوت بین خود و قومش را اعلان کرد؛ خداوند با نشانه و آیت خود او را یاری کرد و فرمان داد تا آتش بر وی سرد شده و آسیبی به وی نرساند؛ اما این آیت باعث کافرتر شدن مردم شد و گفتند او ساحر است؛ چطور ممکن است آتش او را نسوزاند؟ این بر کفر آنان افزود و لذا ابراهیم و کسانی که با او ایمان آورده بودند؛ نسبت به قومی که به دشمنی با ابراهیم برخاسته و قصد یاری رساندن به خدایانشان را داشتند؛ اعلان دشمنی و عدوات کردند.
ای مرد از خداوند پروا کن؛ پروردگار محمد رسول الله را برای دعوت مردم فرستاده است نه برای کشتار آنان؛ و فرمان جنگیدن تنها بر علیه کسانی داده شده است که به جنگ مسلمانان آمده و مانع از تبلیغ دعوت شده یا آنها را به فتنه بیاندازند که گناه فتنه از قتل فزون تراست(وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنْ الْقَتْلِ).اما کسانی که به شما تعدی و حمله نکرده باشند در هرجا که باشند؛ با حکمت و موعظه نیک و پسندیده –به سوی خداوند-دعوت نمایید.با آنها به نیکوترین روش سخن گفته و مجادله نمایید؛ نه اینکه با گلوله و انفجار و عملیات انتحاری به جانشان بیفتید؛ و اگر در پیشگاه خداوند واحد قهار؛ از این اقدامات توبه نکنید؛ هیزم جهنمید. برتوست که از اصول و اساس جهاد در راه خداوند که به صورت روشن و واضح در کتاب خداوند آمده است؛ آگاه باشی . خداوند تعالی می فرماید:
{وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ (190) وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنْ الْقَتْلِ وَلا تُقَاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِنْ قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ (191) فَإِنْ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (192) وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنْ انتَهَوْا فَلا عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ (193)} صدق الله العظيم، [البقرة].
{و در راه خدا، با كسانى كه با شما مىجنگند، بجنگيد، ولى (به دیگران ) تعدی نکنید ، زيرا خداوند تجاوزكاران را دوست نمىدارد؛ (۱۹۰)و هر كجا بر ايشان دست يافتيد آنان را بكشيد، و همان گونه كه شما را بيرون راندند، آنان را بيرون برانيد، [چرا كه] فتنه از قتل بدتر است، [با اين همه] در كنار مسجد الحرام با آنان جنگ مكنيد، مگر آنكه با شما در آن جا به جنگ درآيند، پس اگر با شما جنگيدند، آنان را بكشيد، كه كيفر كافران چنين است. (۱۹۱) و اگر بازايستادند، البته خدا آمرزنده مهربان است. (۱۹۲) با آنان بجنگيد تا ديگر فتنهاى نباشد، و دين، مخصوص خدا شود. پس اگر دست برداشتند، تجاوز جز بر ستمكاران روا نيست. (۱۹۳)}
به کلام خداوند تعالی توجه کنید:
وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنْ انتَهَوْا فَلا عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ (193)} صدق الله العظيم [البقرة].
{با آنان بجنگيد تا ديگر فتنهاى نباشد، و دين، مخصوص خدا شود. پس اگر دست برداشتند، تجاوز جز بر ستمكاران روا نيست. (۱۹۳)}
آیا بیان حق این فرموده خداوند تعالی را می دانید:
{فَإِنْ انتَهَوْا فَلا عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ (193)
صدق الله العظيم [البقرة].پس اگر دست برداشتند، تجاوز جز بر ستمكاران روا نيست.}
یعنی اگر دست از جنگیدن با شما و فتنه انگیزی درمیان مؤمنان برداشتند؛ دیگر بر ایشان تعدی نکنید و جنگ تنها با متعدیان است.لذا نه تنها خداوند فرمان جنگ و تعدی بر علیه کافرانی که با دین ما سرجنگ نداشته و ما را از دعوت به سوی راه خداوند بازنمی دارند نمی دهد؛ بلکه به ما امر می نماید با کافران به نیکی رفتار کرده و با قسط با ایشان برخورد نماییم که خداوند دادگران را دوست می دارد.گواهی بر فرموده خداوند تعالی: {لاَ يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ (8)} صدق الله العظيم [الممتحنة].
{خدا شما را از نیکی کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در راه دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند نهی نمیکند؛ چرا که خداوند عدالتپیشگان را دوست دارد.}
ای "الموحد" اگر خواهان حق هستید؛ چرا از آیات محکم کتاب روبرمی گردانید؟ شما چهره دین اسلام را زشت نشان داده و در دید عالمیان ما را به عنوان مجرمان و قاتلین جلوه می دهید؛ شما نیز مانند یهودیان چهره دین اسلام را در نگاه مردم عالم زشت کرده اید یهودیان به مردم جهان می گویند مسلمانان مجرمان و قاتلانی هستند که خون مردم را بر زمین می ریزند و سپس اسامه و دوستانش اتهام یهودیان را تصدیق نمودند و کفار را به دلیل کفرشان کشتند تا مردم اتهام دروغ یهود به مسلمانان را باور نمایند.شما نه تنها کمکی به دین خداوند نکرده اید که به آن ضرر زدید و از راه راست-صرطا مستقیم- به بیراهه رفتید؛ به سوی خداوند بازگشته و توبه کنید و بدانید خداوند غفور است.
ای "الموحد" چگونه از کلام خداوند تعالی روبرمی گردانی که می فرماید:
{لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنْ الغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدْ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (256)} صدق الله العظيم [البقرة].{در قبول دین، اکراهی نیست. راه درست از راه انحرافی، روشن شده است. بنابر این، کسی که به طاغوت کافر شود و به خدا ایمان آورد، به دستگیره محکمی چنگ زده است، که گسستن برای آن نیست. و خداوند، شنوا و داناست}
الإمام ناصر محمد اليماني
08 - 03 - 1431 هـ
22 - 02 - 2010 مـ
02:25 صباحاً
ــــــــــــــ
پاسخ امام مهدی به "الموحد" که خود را مجاهد می داند...
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على رسول الله وأوليائه من آل بيته والمسلمين, وسلامٌ على المرسلين, والحمد لله ربّ العالمين
ای "الموحد" ترا چه می شود که با آیاتی با من چون وچرا ومجادله می کنی که همچنان نیازمند تفصیل و توضیح بیشتری هستند و آیات محکمی را که برای عالم و جاهلتان قابل فهم اند رها می کنی؟ به دلیلی که برای کشتن کفار و اعلام برائت از آنها آورده ای نظر کن .با اتکا به این فرموده خداوند تعالی درباره آنان چنین فتوا داده ای:
{قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَاء مِنكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاء أَبَدًا حَتَّى تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلاَّ قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَمَا أَمْلِكُ لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن شَيْءٍ رَّبَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَإِلَيْكَ أَنَبْنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ (4)} صدق الله العظيم [الممتحنة].
{برای شما سرمشق خوبی در زندگی ابراهیم و کسانی که با او بودند وجود داشت، در آن هنگامی که به قوم خود گفتند: «ما از شما و آنچه غیر از خدا میپرستید بیزاریم؛ ما نسبت به شما کافریم؛ و میان ما و شما عداوت و دشمنی همیشگی آشکار شده است؛ تا آن زمان که به خدای یگانه ایمان بیاورید! -جز آن سخن ابراهیم که به پدرش گفت که برای تو آمرزش طلب میکنم، و در عین حال در برابر خداوند برای تو مالک چیزی نیستم پروردگارا! ما بر تو توکّل کردیم و به سوی تو بازگشتیم، و همه فرجامها بسوی تو است!}می دانی علت این " العداوة و البغضاء" (عداوت و دشمنی )که در آیه بدان اشاره شده است چیست؟ علت این است که قوم ابراهیم؛ برای یاری به خدایان شان؛ برعلیه رسول الله إبراهيم - صلّى الله عليه وآله وسلّم –اعلان جنگ کردند و خداوند تعالی می فرماید:
{قَالَ أَفَتَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَنفَعُكُمْ شَيْئًا وَلَا يَضُرُّكُمْ (66) أُفٍّ لَّكُمْ وَلِمَا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ (67) قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِن كُنتُمْ فَاعِلِينَ (68) قُلْنَا يَا نَارُ كُونِي بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِيمَ (69) وَأَرَادُوا بِهِ كَيْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ (70)} صدق الله العظيم [الأنبياء].
{گفت: «آیا جز خدا چیزی را میپرستید که نه کمترین سودی برای شما دارد، و نه زیانی به شما میرساند! (۶۶) اف بر شما و بر آنچه جز خدا میپرستید! آیا اندیشه نمیکنید(۶۷) گفتند: «او را بسوزانید و خدایان خود را یاری کنید، اگر کاری از شما ساخته است!» (۶۸) گفتیم: «ای آتش! بر ابراهیم سرد و بی آسیب باش!» (۶۹) می خواستند به او نیرنگ بزنند ؛ ولی ما آنها را زیانکارترین مردم قرار دادیم! (۷۰)}به فرموده خداوندتعالی توجه کن:
{وَأَرَادُوا بِهِ كَيْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ (70)صدق الله العظيم [الأنبياء].می خواستند به او نیرنگ بزنند ؛ ولی ما آنها را زیانکارترین مردم قرار دادیم }
بعد از آنکه قومش استکبار ورزیده و قصد کردند به اونیرنگ بزنند؛ ابراهیم دشمنی و عداوت بین خود و قومش را اعلان کرد؛ خداوند با نشانه و آیت خود او را یاری کرد و فرمان داد تا آتش بر وی سرد شده و آسیبی به وی نرساند؛ اما این آیت باعث کافرتر شدن مردم شد و گفتند او ساحر است؛ چطور ممکن است آتش او را نسوزاند؟ این بر کفر آنان افزود و لذا ابراهیم و کسانی که با او ایمان آورده بودند؛ نسبت به قومی که به دشمنی با ابراهیم برخاسته و قصد یاری رساندن به خدایانشان را داشتند؛ اعلان دشمنی و عدوات کردند.
ای مرد از خداوند پروا کن؛ پروردگار محمد رسول الله را برای دعوت مردم فرستاده است نه برای کشتار آنان؛ و فرمان جنگیدن تنها بر علیه کسانی داده شده است که به جنگ مسلمانان آمده و مانع از تبلیغ دعوت شده یا آنها را به فتنه بیاندازند که گناه فتنه از قتل فزون تراست(وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنْ الْقَتْلِ).اما کسانی که به شما تعدی و حمله نکرده باشند در هرجا که باشند؛ با حکمت و موعظه نیک و پسندیده –به سوی خداوند-دعوت نمایید.با آنها به نیکوترین روش سخن گفته و مجادله نمایید؛ نه اینکه با گلوله و انفجار و عملیات انتحاری به جانشان بیفتید؛ و اگر در پیشگاه خداوند واحد قهار؛ از این اقدامات توبه نکنید؛ هیزم جهنمید. برتوست که از اصول و اساس جهاد در راه خداوند که به صورت روشن و واضح در کتاب خداوند آمده است؛ آگاه باشی . خداوند تعالی می فرماید:
{وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ (190) وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنْ الْقَتْلِ وَلا تُقَاتِلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِنْ قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ (191) فَإِنْ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (192) وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنْ انتَهَوْا فَلا عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ (193)} صدق الله العظيم، [البقرة].
{و در راه خدا، با كسانى كه با شما مىجنگند، بجنگيد، ولى (به دیگران ) تعدی نکنید ، زيرا خداوند تجاوزكاران را دوست نمىدارد؛ (۱۹۰)و هر كجا بر ايشان دست يافتيد آنان را بكشيد، و همان گونه كه شما را بيرون راندند، آنان را بيرون برانيد، [چرا كه] فتنه از قتل بدتر است، [با اين همه] در كنار مسجد الحرام با آنان جنگ مكنيد، مگر آنكه با شما در آن جا به جنگ درآيند، پس اگر با شما جنگيدند، آنان را بكشيد، كه كيفر كافران چنين است. (۱۹۱) و اگر بازايستادند، البته خدا آمرزنده مهربان است. (۱۹۲) با آنان بجنگيد تا ديگر فتنهاى نباشد، و دين، مخصوص خدا شود. پس اگر دست برداشتند، تجاوز جز بر ستمكاران روا نيست. (۱۹۳)}
به کلام خداوند تعالی توجه کنید:
وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنْ انتَهَوْا فَلا عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ (193)} صدق الله العظيم [البقرة].
{با آنان بجنگيد تا ديگر فتنهاى نباشد، و دين، مخصوص خدا شود. پس اگر دست برداشتند، تجاوز جز بر ستمكاران روا نيست. (۱۹۳)}
آیا بیان حق این فرموده خداوند تعالی را می دانید:
{فَإِنْ انتَهَوْا فَلا عُدْوَانَ إِلاَّ عَلَى الظَّالِمِينَ (193)
صدق الله العظيم [البقرة].پس اگر دست برداشتند، تجاوز جز بر ستمكاران روا نيست.}
یعنی اگر دست از جنگیدن با شما و فتنه انگیزی درمیان مؤمنان برداشتند؛ دیگر بر ایشان تعدی نکنید و جنگ تنها با متعدیان است.لذا نه تنها خداوند فرمان جنگ و تعدی بر علیه کافرانی که با دین ما سرجنگ نداشته و ما را از دعوت به سوی راه خداوند بازنمی دارند نمی دهد؛ بلکه به ما امر می نماید با کافران به نیکی رفتار کرده و با قسط با ایشان برخورد نماییم که خداوند دادگران را دوست می دارد.گواهی بر فرموده خداوند تعالی: {لاَ يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ (8)} صدق الله العظيم [الممتحنة].
{خدا شما را از نیکی کردن و رعایت عدالت نسبت به کسانی که در راه دین با شما پیکار نکردند و از خانه و دیارتان بیرون نراندند نهی نمیکند؛ چرا که خداوند عدالتپیشگان را دوست دارد.}
ای "الموحد" اگر خواهان حق هستید؛ چرا از آیات محکم کتاب روبرمی گردانید؟ شما چهره دین اسلام را زشت نشان داده و در دید عالمیان ما را به عنوان مجرمان و قاتلین جلوه می دهید؛ شما نیز مانند یهودیان چهره دین اسلام را در نگاه مردم عالم زشت کرده اید یهودیان به مردم جهان می گویند مسلمانان مجرمان و قاتلانی هستند که خون مردم را بر زمین می ریزند و سپس اسامه و دوستانش اتهام یهودیان را تصدیق نمودند و کفار را به دلیل کفرشان کشتند تا مردم اتهام دروغ یهود به مسلمانان را باور نمایند.شما نه تنها کمکی به دین خداوند نکرده اید که به آن ضرر زدید و از راه راست-صرطا مستقیم- به بیراهه رفتید؛ به سوی خداوند بازگشته و توبه کنید و بدانید خداوند غفور است.
ای "الموحد" چگونه از کلام خداوند تعالی روبرمی گردانی که می فرماید:
{لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنْ الغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدْ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (256)} صدق الله العظيم [البقرة].{در قبول دین، اکراهی نیست. راه درست از راه انحرافی، روشن شده است. بنابر این، کسی که به طاغوت کافر شود و به خدا ایمان آورد، به دستگیره محکمی چنگ زده است، که گسستن برای آن نیست. و خداوند، شنوا و داناست}
{وَقُلْ الحقّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ شَاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَمَنْ شَاءَ فَلْيَكْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَإِنْ يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءَتْ مرتَفَقًا (29)} صدق الله العظيم [الكهف].
{ بگو: «این حقّ است از سوی پروردگارتان! هر کس میخواهد ایمان بیاورد و هر کس می خواهد کافر گردد!» ما برای ستمگران آتشی آماده کردیم که سراپردهاش آنان را از هر سو احاطه کرده است! و اگر تقاضای آب کنند، آبی برای آنان می اورند که همچون فلز گداخته صورتها را بریان میکند! چه بد نوشیدنی، و چه بد محل اجتماعی است!}
و خداوند تعالی می فرماید: {نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقرآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيدِ (45)} .صدق الله العظيم [ق]
{ما به آنچه آنها میگویند آگاه تریم، و تو مأمور به اجبار آنها (به ایمان) نیستی؛ پس بوسیله قرآن، کسانی را که از عذاب من میترسند متذکّر ساز}و خداوند تعالی می فرماید: {إِنَّ هَذِهِ تَذْكِرَةٌ فَمَنْ شَاءَ اتَّخَذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلًا (19)} صدق الله العظيم [المزمل].{ این هشدار و تذکّری است، پس هر کس بخواهد راهی به سوی پروردگارش برمیگزیند}
چرا از آیات محکمی که برای عالم و جاهلتان روشن و واضح هستند, رو برمی گردانید؟ نمی بینم که درباره این آیات محکم سخنی گفته واز آنها دلیل بیاوری ؛ بلکه آیاتی مثل اعلان دشمنی و عداوت و اعلان برائت ابراهیم و همراهانش بر علیه مردم شان را به عنوان دلیل می آوری؛ درحالی که این آیات می بایست توضیح داده شوند. اعلان دشمنی و برائت ابراهیم از قومش بعد از آن بود که مردم بر علیه ابراهیم علیه الصلاة و السلام و کسانی که با او ایمان آورده بودند؛ اعلان دشمنی کرده و او را به آتش افکنده و می خواستند برعلیه او دسیسه کنند؛ چطور ممکن است ابراهیم دشمنی خود با آنان را اعلان نکند؟ اما شما سخن ابراهیم خلیل الله با خداوند را فراموش کرده اید.خداوند تعالی می فرماید:
{وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ ربّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَاجْنُبْنِي وَبَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الأَصْنَامَ (35) ربّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي وَمَنْ عَصَانِي فَإِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (36)} صدق الله العظيم [إبراهيم].{ ابراهیم گفت: «پروردگارا! این شهر [= مکّه] را شهر امنی قرار ده! و من و فرزندانم را از پرستش بتها دور نگاه دار! (۳۵) پروردگارا!آنها بسیاری از مردم را گمراه ساختند! هر کس از من پیروی کند از من است؛ و هر کس نافرمانی من کند، تو بخشنده و مهربانی! (۳۶)}
ای مرد از خداوند بترس؛ حلم و بردباری و رحمتتان نسبت به مردم عالم کجا رفته است؟ مگر خداوند نبی خود را جز برای رحمت بر جهانیان فرستاده است؟ آیا هرگز دیده اید که محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم به کسانی که به دین خداوند تعدی نکرده باشند؛ تعدی کرده باشد؟بلکه او تنها با کسانی می جنگید که به جنگ دین آمده و مؤمنانی را که پیرو وی شده بودند؛ گرفتار فتنه می کردند. از خدا بترس؛ ما شما را از مبارزه با کسانی که به جنگ دین تان آمده اند نهی نمی کنیم؛ اما کسی بار گناه دیگری را نمی کشد(لا تزر وازرةٌ وزر أخرى) شما با بهانه جنگ آمریکا بر علیه دین و مسلمانان؛ امریکاییانی را به قتل می رسانید که به جنگ دین شما نیامده اند؟اما خداوند به شما فرمان کشتن امریکایی هایی که سرجنگ باشما ندارند را نمی دهد.آیا خداوند به شما اجازه می دهد ؛پسر مرد قاتلی را که دستتان به او نمی رسد بکشید؟آیا خداوند این را بر شما حلال کرده است؟ اگر راست می گویید بگویید برهان تان چیست؛ کسی بار گناه دیگری را بر دوش نمی کشد؛ ای "الموحد" از خدا بترس و بدان خداوند فرمان جنگ با کسانی که به جنگ دین شما نیامده باشند را نمی دهد وکسی که کافری را به جرم کفر بکشد؛ مانند آن است که تمام مردم را کشته باشد و بار چنین گناهی در آیات محکم ذکر و در کلام خداوند تعالی چنین است:
{مَن قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي ٱلأرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ ٱلنَّاسَ جَمِيعاً وَمَنْ أَحْيَـٰهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً وَلَقَدْ جَاءتْهُمْ رُسلنَا بِٱلّبَيّنَـٰتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيراً مّنْهُمْ بَعْدَ ذٰلِكَ فِى ٱلأرْضِ لَمُسْرِفُونَ (32)} صدق الله العظيم [المائدة].{هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسانها را کشته؛ و هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است. و رسولان ما، دلایل روشن برای بنی اسرائیل آوردند، اما بسیاری از آنها، پس از آن در روی زمین، تعدّی و اسراف کردند.}و خداوند تعالی می فرماید: {قُلْ تَعَالَوْاْ أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ أَلاَّ تُشْرِكُواْ بِهِ شَيْئاً وَبِٱلْوٰلِدَيْنِ إِحْسَاناً وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلَـٰدَكُمْ مّنْ إمْلَـٰقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ وَلاَ تَقْرَبُواْ ٱلْفَوٰحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَلاَ تَقْتُلُواْ ٱلنَّفْسَ ٱلَّتِى حَرَّمَ ٱللَّهُ إِلاَّ بِٱلْحَقّ ذٰلِكُمْ وَصَّـٰكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ (151)} صدق الله العظيم [الأنعام].{بگو: «بیایید آنچه را پروردگارتان بر شما حرام کرده است برایتان بخوانم: اینکه چیزی را شریک خدا قرار ندهید! و به پدر و مادر نیکی کنید! و فرزندانتان را از ترس فقر، نکشید! ما شما و آنها را روزی میدهیم؛ و نزدیک کارهای زشت نروید، چه آشکار باشد چه پنهان! و نفس (انسانی) را که خداوند حرام شمرده، به قتل نرسانید! مگر به حق ؛ این چیزی است که خداوند شما را به آن سفارش کرده، باشد که بیندیشید!}
و خداوند تعالی می فرماید: {وَلاَ تَقْتُلُواْ ٱلنَّفْسَ ٱلَّتِى حَرَّمَ ٱللَّهُ إِلاَّ بِٱلحَقّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيّهِ سلطَـٰناً فَلاَ يُسْرِف فّى ٱلْقَتْلِ أنّه كَانَ مَنْصُورًا (33)}صدق الله العظيم [الإسراء].{ و نفسى را كه خداوند حرام كرده است جز به حق مكشيد، و هر كس مظلوم كشته شود، به سرپرست وى قدرتى دادهايم، پس [او] نبايد در قتل زيادهروى كند، زيرا او يارى شده است.}و خداوند تعالی می فرماید:{وَٱلَّذِينَ لاَ يَدْعُونَ مَعَ ٱللَّهِ إِلَـٰهَا ءاخَرَ وَلاَ يَقْتُلُونَ ٱلنَّفْسَ ٱلَّتِى حَرَّمَ ٱللَّهُ إِلاَّ بِٱلْحَقّ وَلاَ يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذٰلِكَ يَلْقَ أَثَاماً (68) يُضَـٰعَفْ لَهُ ٱلْعَذَابُ يَوْمَ ٱلْقِيـٰمَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَاناً (69)} صدق الله العظيم [الفرقان].{و کسانی که معبود دیگری را با خداوند نمیخوانند؛ و انسانی را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز به حق نمیکشند؛ و زنا نمیکنند؛ و هر کس چنین کند، مجازات سختی خواهد دید! (۶۸) عذاب او در قیامت مضاعف میگردد، و همیشه با خواری در آن خواهد ماند! (۶۹)}
به کلام خداوند تعالی نظر کن که می فرماید: {ٱلنَّفْسَ}، فرقی ندارد مسلمان باشد یا کافر؛ خداوند اجازه کشتن نفسی را که گناهی مرتکب نشده باشد (قتل یا فساد در زمین) به ناحق نمی دهد و خداوند آیات خود را برایتان توضیح داده است.
ای "الموحد" از امام مهدی به اسامه بن لادن سلام برسان؛ من از او دعوت می کنم تا میهمان گرامی پایگاه ما و میز گفتگوی جهانی مان باشد؛ جهاد در راه خداوند اصولی دارد که از آن آگاه نیستید و برخی از متشابهات و آیاتی که نیاز یه بیان و توضیح از همین قرآن دارند؛ باعث به بیراهه رفتن شما شده است؛ از خدا بترسید و از من پیروی نمایید تا به راه درست هدایت تان نمایم.
اما،امام مهدی با مردم نمی جنگد تا ایمان بیاورند.من در مواردی که مربوط به ظلم انسان بر برادر انسانش است؛ امر به معروف و نهی از منکر می کنم و اما آنچه که مربوط به خداوند است؛ آنها به پروردگار ظلم نمی کنند؛ بلکه به خود ظلم می کنند و حساب شان با خداوند است و ما جز دعوت مردم به راه خداوند وظیفه ای نداریم.گواهی بر فرموده خداوند تعالی:
{فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ (40)} صدق الله العظيم [الرعد].
{جز این نیست که پیام رسانی بر تو و حسابرسی بر ماست}
شما را چه می شود که از شیوه واسلوب محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم پیروی نمی کنید؟ اما امام مهدی مانند شما نیست که نسبت به برخی از آیات کتاب کافر شود، چون می بینم از آیات محکم و روشن کتاب روگردانده و با آیاتی با من مجادله و چون وچرا می کنید که نیاز دارند از همین کتاب درموردشان توضیح و تفصیل داده شود.خدایا شاهد باش که من ابلاغ کردم.خدایا شاهد باشد...
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
{ بگو: «این حقّ است از سوی پروردگارتان! هر کس میخواهد ایمان بیاورد و هر کس می خواهد کافر گردد!» ما برای ستمگران آتشی آماده کردیم که سراپردهاش آنان را از هر سو احاطه کرده است! و اگر تقاضای آب کنند، آبی برای آنان می اورند که همچون فلز گداخته صورتها را بریان میکند! چه بد نوشیدنی، و چه بد محل اجتماعی است!}
و خداوند تعالی می فرماید: {نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقرآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيدِ (45)} .صدق الله العظيم [ق]
{ما به آنچه آنها میگویند آگاه تریم، و تو مأمور به اجبار آنها (به ایمان) نیستی؛ پس بوسیله قرآن، کسانی را که از عذاب من میترسند متذکّر ساز}و خداوند تعالی می فرماید: {إِنَّ هَذِهِ تَذْكِرَةٌ فَمَنْ شَاءَ اتَّخَذَ إِلَى رَبِّهِ سَبِيلًا (19)} صدق الله العظيم [المزمل].{ این هشدار و تذکّری است، پس هر کس بخواهد راهی به سوی پروردگارش برمیگزیند}
چرا از آیات محکمی که برای عالم و جاهلتان روشن و واضح هستند, رو برمی گردانید؟ نمی بینم که درباره این آیات محکم سخنی گفته واز آنها دلیل بیاوری ؛ بلکه آیاتی مثل اعلان دشمنی و عداوت و اعلان برائت ابراهیم و همراهانش بر علیه مردم شان را به عنوان دلیل می آوری؛ درحالی که این آیات می بایست توضیح داده شوند. اعلان دشمنی و برائت ابراهیم از قومش بعد از آن بود که مردم بر علیه ابراهیم علیه الصلاة و السلام و کسانی که با او ایمان آورده بودند؛ اعلان دشمنی کرده و او را به آتش افکنده و می خواستند برعلیه او دسیسه کنند؛ چطور ممکن است ابراهیم دشمنی خود با آنان را اعلان نکند؟ اما شما سخن ابراهیم خلیل الله با خداوند را فراموش کرده اید.خداوند تعالی می فرماید:
{وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ ربّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَاجْنُبْنِي وَبَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الأَصْنَامَ (35) ربّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ فَمَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي وَمَنْ عَصَانِي فَإِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (36)} صدق الله العظيم [إبراهيم].{ ابراهیم گفت: «پروردگارا! این شهر [= مکّه] را شهر امنی قرار ده! و من و فرزندانم را از پرستش بتها دور نگاه دار! (۳۵) پروردگارا!آنها بسیاری از مردم را گمراه ساختند! هر کس از من پیروی کند از من است؛ و هر کس نافرمانی من کند، تو بخشنده و مهربانی! (۳۶)}
ای مرد از خداوند بترس؛ حلم و بردباری و رحمتتان نسبت به مردم عالم کجا رفته است؟ مگر خداوند نبی خود را جز برای رحمت بر جهانیان فرستاده است؟ آیا هرگز دیده اید که محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلّم به کسانی که به دین خداوند تعدی نکرده باشند؛ تعدی کرده باشد؟بلکه او تنها با کسانی می جنگید که به جنگ دین آمده و مؤمنانی را که پیرو وی شده بودند؛ گرفتار فتنه می کردند. از خدا بترس؛ ما شما را از مبارزه با کسانی که به جنگ دین تان آمده اند نهی نمی کنیم؛ اما کسی بار گناه دیگری را نمی کشد(لا تزر وازرةٌ وزر أخرى) شما با بهانه جنگ آمریکا بر علیه دین و مسلمانان؛ امریکاییانی را به قتل می رسانید که به جنگ دین شما نیامده اند؟اما خداوند به شما فرمان کشتن امریکایی هایی که سرجنگ باشما ندارند را نمی دهد.آیا خداوند به شما اجازه می دهد ؛پسر مرد قاتلی را که دستتان به او نمی رسد بکشید؟آیا خداوند این را بر شما حلال کرده است؟ اگر راست می گویید بگویید برهان تان چیست؛ کسی بار گناه دیگری را بر دوش نمی کشد؛ ای "الموحد" از خدا بترس و بدان خداوند فرمان جنگ با کسانی که به جنگ دین شما نیامده باشند را نمی دهد وکسی که کافری را به جرم کفر بکشد؛ مانند آن است که تمام مردم را کشته باشد و بار چنین گناهی در آیات محکم ذکر و در کلام خداوند تعالی چنین است:
{مَن قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي ٱلأرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ ٱلنَّاسَ جَمِيعاً وَمَنْ أَحْيَـٰهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً وَلَقَدْ جَاءتْهُمْ رُسلنَا بِٱلّبَيّنَـٰتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيراً مّنْهُمْ بَعْدَ ذٰلِكَ فِى ٱلأرْضِ لَمُسْرِفُونَ (32)} صدق الله العظيم [المائدة].{هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسانها را کشته؛ و هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است. و رسولان ما، دلایل روشن برای بنی اسرائیل آوردند، اما بسیاری از آنها، پس از آن در روی زمین، تعدّی و اسراف کردند.}و خداوند تعالی می فرماید: {قُلْ تَعَالَوْاْ أَتْلُ مَا حَرَّمَ رَبُّكُمْ عَلَيْكُمْ أَلاَّ تُشْرِكُواْ بِهِ شَيْئاً وَبِٱلْوٰلِدَيْنِ إِحْسَاناً وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلَـٰدَكُمْ مّنْ إمْلَـٰقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ وَلاَ تَقْرَبُواْ ٱلْفَوٰحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَلاَ تَقْتُلُواْ ٱلنَّفْسَ ٱلَّتِى حَرَّمَ ٱللَّهُ إِلاَّ بِٱلْحَقّ ذٰلِكُمْ وَصَّـٰكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ (151)} صدق الله العظيم [الأنعام].{بگو: «بیایید آنچه را پروردگارتان بر شما حرام کرده است برایتان بخوانم: اینکه چیزی را شریک خدا قرار ندهید! و به پدر و مادر نیکی کنید! و فرزندانتان را از ترس فقر، نکشید! ما شما و آنها را روزی میدهیم؛ و نزدیک کارهای زشت نروید، چه آشکار باشد چه پنهان! و نفس (انسانی) را که خداوند حرام شمرده، به قتل نرسانید! مگر به حق ؛ این چیزی است که خداوند شما را به آن سفارش کرده، باشد که بیندیشید!}
و خداوند تعالی می فرماید: {وَلاَ تَقْتُلُواْ ٱلنَّفْسَ ٱلَّتِى حَرَّمَ ٱللَّهُ إِلاَّ بِٱلحَقّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيّهِ سلطَـٰناً فَلاَ يُسْرِف فّى ٱلْقَتْلِ أنّه كَانَ مَنْصُورًا (33)}صدق الله العظيم [الإسراء].{ و نفسى را كه خداوند حرام كرده است جز به حق مكشيد، و هر كس مظلوم كشته شود، به سرپرست وى قدرتى دادهايم، پس [او] نبايد در قتل زيادهروى كند، زيرا او يارى شده است.}و خداوند تعالی می فرماید:{وَٱلَّذِينَ لاَ يَدْعُونَ مَعَ ٱللَّهِ إِلَـٰهَا ءاخَرَ وَلاَ يَقْتُلُونَ ٱلنَّفْسَ ٱلَّتِى حَرَّمَ ٱللَّهُ إِلاَّ بِٱلْحَقّ وَلاَ يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذٰلِكَ يَلْقَ أَثَاماً (68) يُضَـٰعَفْ لَهُ ٱلْعَذَابُ يَوْمَ ٱلْقِيـٰمَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَاناً (69)} صدق الله العظيم [الفرقان].{و کسانی که معبود دیگری را با خداوند نمیخوانند؛ و انسانی را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز به حق نمیکشند؛ و زنا نمیکنند؛ و هر کس چنین کند، مجازات سختی خواهد دید! (۶۸) عذاب او در قیامت مضاعف میگردد، و همیشه با خواری در آن خواهد ماند! (۶۹)}
به کلام خداوند تعالی نظر کن که می فرماید: {ٱلنَّفْسَ}، فرقی ندارد مسلمان باشد یا کافر؛ خداوند اجازه کشتن نفسی را که گناهی مرتکب نشده باشد (قتل یا فساد در زمین) به ناحق نمی دهد و خداوند آیات خود را برایتان توضیح داده است.
ای "الموحد" از امام مهدی به اسامه بن لادن سلام برسان؛ من از او دعوت می کنم تا میهمان گرامی پایگاه ما و میز گفتگوی جهانی مان باشد؛ جهاد در راه خداوند اصولی دارد که از آن آگاه نیستید و برخی از متشابهات و آیاتی که نیاز یه بیان و توضیح از همین قرآن دارند؛ باعث به بیراهه رفتن شما شده است؛ از خدا بترسید و از من پیروی نمایید تا به راه درست هدایت تان نمایم.
اما،امام مهدی با مردم نمی جنگد تا ایمان بیاورند.من در مواردی که مربوط به ظلم انسان بر برادر انسانش است؛ امر به معروف و نهی از منکر می کنم و اما آنچه که مربوط به خداوند است؛ آنها به پروردگار ظلم نمی کنند؛ بلکه به خود ظلم می کنند و حساب شان با خداوند است و ما جز دعوت مردم به راه خداوند وظیفه ای نداریم.گواهی بر فرموده خداوند تعالی:
{فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ (40)} صدق الله العظيم [الرعد].
{جز این نیست که پیام رسانی بر تو و حسابرسی بر ماست}
شما را چه می شود که از شیوه واسلوب محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم پیروی نمی کنید؟ اما امام مهدی مانند شما نیست که نسبت به برخی از آیات کتاب کافر شود، چون می بینم از آیات محکم و روشن کتاب روگردانده و با آیاتی با من مجادله و چون وچرا می کنید که نیاز دارند از همین کتاب درموردشان توضیح و تفصیل داده شود.خدایا شاهد باش که من ابلاغ کردم.خدایا شاهد باشد...
وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
http://www.mahdi-alumma.com/showthread.php?21227-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D8%AD%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C